12 februari 2011

Beestig Japans

Japanese shirt for Nils

Je ziet deze stof compleet zitten of net helemaal niet. Ik viel er als een blok voor. En dat is niets vergeleken met de reactie van de oudste zoon des huizes. Degene die geen dag voorbij liet gaan zonder te polsen naar de stand van zaken. Er werd gezaagd, bewonderd en beschuldigd van hemdendiefstal toen hij de medeliefhebbers op het scherm mocht aanschouwen. De vreugdekreet was dan ook groot toen het kind zijn eigen afgewerkt kledingstuk zag hangen.

Japanese shirt for Nils

Het patroon van dit hemd komt uit een Japans boekje 'Happy Homemade volume 5'. Het leek me een standaard model te zijn, maar heeft afgewerkt toch iets duidelijk Japans in zich.

Details Japanese shirt for Nils

Voor de afwerking gebruikte ik net zoals Mama P. kleefgaren. Bij het omzomen van de panden en de mouwen zie je daardoor op de goede kant geen enkel stiksel. Een soort afwerking waar deze stof om vraagt.

En nu, nu moeten wij op zoek naar iets anders dan een onderbroek die hierbij past.

15 opmerkingen:

  1. Super! Ik vroeg me bij de eerste foto inderdaad al af welke broek hij aan had :)
    Laat u nu maar nog eens gaan in de broekjes. Ik zou wel meedoen, ware het niet dat er nog twee hemden op het lijstje staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wijs! Wijs! Wijs!!!
    Dat kleefgaren moet ik ook dringend eens in huis halen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh zo schattig en zo lief van dat ventje dat hij zo hard verlangt achter zijn hemdeken.
    Dat doet uw moederhart toch vlugger slaan.
    Heel tof met die zwarte kraag. Super hemdje, maar ik viel dan ook als een blok voor de stof he.

    P.S. Ik steek het kleedje straks voor de eerste keer in de was. Benieuwd of het garen zijn werk blijft doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aha, ik ben ook heel benieuwd naar het waseffect!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Superschoon! Een knalrode broek maken voor erbij?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Boomie, ewel ik zie zoiets wel zitten eigenlijk! Maar nu peis ik aan een tof groen dat hier nog ligt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben iemand die zo valt voor deze stof, maar ik vind het model wel heel tof. Was dit ook zo simpel als de Japanse meisjeskleedjes? Gemakkelijker dan pakweg een Apple hemdje?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @An: Eigenlijk is dit idd een stuk dat wreed rap in elkaar zit. Dus een simpeler model dan zo'n apple hemd. Wel even moeten nadenken over de belegstukken voor de knopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. 't Heeft inderdaad echt iets Japans, maar dat doet hem het nu net met dit stofje. 't Is al het derde wondermooie geslaagde project dat ik in dat stof zie passeren, ik begin bijna zin te krijgen om het in te slaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Uw luiertas/ververslap is hier btw een enorme hit.
    Iedereen vraagt maar waar ik het ding vandaan gehaald heb.
    Hij heeft btw al eens ondergeplast en het kan idd perfect in de wasmachine (de droogkast heb ik maar niet geriskeerd)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @Rozemarijn: Een handig ding hé, ik weet het :-). De droogkast heb ik ook niet geprobeerd, goeie beslissing denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Alé, ge hebt mij overtuigd, ik ga dat stofje ook aanschaffen :-) Supermooi, zowel voor een jongen als voor een meisje! En heb je het al gewassen ondertussen? Blijft die kleefgaren goed?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Yep, komt net uit 't machien. Ongeschonden, hoera!

    BeantwoordenVerwijderen