18 februari 2011

Znok vikingen

Het begon met een foto in de Ottobre en de belofte aan mezelf dat ik niet zou rusten tot ik die vikingen bemachtigd had. Het eindigde, zo'n 100 mails later, met een groepsbestelling van wel 54 meter stof en lint. U zult daar in blogland vast en zeker nog wel meer van horen. Ikzelf vloog er onmiddellijk in.

Viking pants and sweater

Ik startte met de groene vikingen, zeer stevige tricot van Znok design die dan ook nog eens zacht als flanel is. Wat een kwaliteit.

Viking pants for Thor

Viking pants for Thor

Ondergetekende had geluk en zorgde gisteravond voor het gemeengoed. Wanneer er met tricot gewerkt wordt dan is dat hier voortaan met de overlock. Erzonder begin ik er niet meer aan. Voor Nils' trui kwam de gewone naaimachine er niet eens aan te pas. Bij Thors broek stikte ik nog een tunnel in de taille en de pijpen, voor alle andere naden gebruikte ik 'den OL'.

Viking sweater for Nils

Het patroon voor de broek is nummer 17 uit de Ottobre 6/2010, voor de sweater werd patroon nummer 9 uit de Knippie 6/2010 gebruikt. Het patroon waarmee zij dit prachtige exemplaar maakte.

En wat staat er u en mij nu tricotgewijs nog te wachten?

Jersey plans

En is het niet weer eens tijd voor een give-away?

35 opmerkingen:

  1. Oh wat een mooie stofjes! Ik wilde de blauwe vikings ;). Ik vind de Ottobre ook een heerlijk blad. Veel jongensideeën ook! Zeker tijd voor een give-away :D.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooooooooooh! Die stofjes! Wanneer je nog eens een groepsbestelling doet, wil ik gerust ook deel uitmaken van de groep...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben ook kandidaat, zowel voor een give away als voor een volgendez groepsbestelling.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. OOh wat een mooie stoffen. Ik heb daar ook al watertandend rondgekeken ....
    En mooie maaksels ervan ook. Ik kan ook niet meer zonder OL!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo tof! Zowel het broekje als de trui. Modellekes om te onthouden! Ik kijk al uit naar mijn blauwe vikingen :-) En de draken en de duikboten staan bij deze genoteerd voor een volgende bestelling.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Héél mooi! Ik ben al superbenieuwd naar mijn stofje ...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Moh gij! Wat tof!!! En laat het in het vervolg weten he van die groepsbestelling. Alhoewel dat ik denk dat het nu al geen sinecure was.
    En tuuuuurlijk een give away. In zo'n schoon tricotje, maat 68 graag ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. volgende aanschaf: stoere jongenstricot en ook eens iets voor de zoon maken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het kan niet genoeg gezegd: het is supertof en cool!
    En give away: jaaa, ik wil ook een vikingsweater ;). (Ik zou het nog menen ook)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijk broekje! En wat 'n leuk olifantenstofje, die wimpers, zo schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Waw, ongelooflijk leuke stofjes! Deze doen mij echt watertanden. En jouw creaties doen mij watertanden naar een overlock :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. supertof gewoon! wauw, die gele duikbootdinges, supermooi ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. zalige stofjes en zalige pull en broek! Ik wou dat ik een klein jongetjes was en jij mijn mama. Voor de kleren dan, want eigenlijk wil ik niet meer klein zijn en zeker geen jongetje :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oooh, dat model van die vikingtrui vind ik geweldig mooi! Ik ben op dit moment aan de jongensbroeken begonnen en ooit smijt ik mij in de jongenstruien!
    (en nog ens ne dikke merci voor het hele geregel van deze mooie stoffen)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. geweldig die stoffen! Ottobre heeft vaak heel leuke stofjes, maar toch wel weer lastiger om aan te komen (en dan niet echt goedkoop, dus een goede kwaliteit mag ook wel).

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik denk bij elk stofje, oh dat is het mooiste, tot ik de andere weer zie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Amai, de draken wil ik ook wel voor de zonen hier ! als je nog eens een gemeenschappelijke bestelling doet ...
    groetjes,
    Leen

    BeantwoordenVerwijderen
  18. schitterend! Ik ben op zoek naar mooie tricot voor jongens-sweater, dus heel erg bedankt voor de link!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik ben op zoek naar leuke trocotjes.Ik ben helemaal weg van die gele met panda's, geweldig!
    De volgende keer verwittig je mij hé als je een groepsbestelling doet :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Supermooi die stofjes. Nu ben ik jaloers.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. give away, hoor ik dat goed? Ik ook!
    Ik heb net ook een truitje gemaakt met datzelfde patroon, het mijne is zo'n superklassiek dingetje, van dat van jou wordt ik direct vrolijk, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. @Miss Stik: laat ons zeggen dat het nogal een jobke was!

    @Janina: echt?!

    @Elke: haha, we kunnen wel eens doen alsof é.

    En @iedereen: merci voor de complimenten - reacties!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wauw wat een mooie stofjes heb je daar gevonden zeg! ze zijn super. Ben ook benieuwd naar volgende groepsbestellingen :) en ook wel naar de give-away

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Elke keer ik uw maaksels zie voel ik het gemis van een zoon.
    Maar alleen dan hoor (voor je je iets in het hoofd haalt) ;).
    Ik ben hevig fan van die sweater!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Superstofkes!!
    Zeg, Thor zijn schoentjes, zijn die toevallig van en-fant? Zo ja: waar heb je ze gevonden (daar wil ik ook wel eens een groepsbestelling van doen...)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Juffrouw Sanseveria: Die zijn van Aap.Noot.Mies, schoenenwinkel in de Bennesteeg in Gent.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik ben zo'n grote fan van uw maaksels!!!En wat een poepke in die schoon broek:)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. C Vos van stoerejongensstoffen.nl7 maart 2011 om 09:07

    Hoi!
    Per begin april opent onze webwinkel www.stoerejongensstoffen.nl en wij gaan als enigste nederlandse winkel de (jongens) ottobre/znok design stoffen verkopen!
    Ik vind dat je er leuke projecten mee hebt gemaakt!
    Tot de opening kun je ons volgen op twitter onder de naam SJSpuntNL. Daar hebben we sneaks van stoffen die we hebben ingekocht en je blijft op de hoogte van alle nieuwtjes! Bij opening hebben we een week lang leuke actie's
    Succes met alles!
    Vrgr

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hallo!!

    Is er al iets bekend over de webwinkel en waar we de stofjes mogen bestellen??? Ben zeeer benieuwd!

    Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik ben aan het googlen naar Znok stoffen en kwam een fantastische site tegen, ik heb geen jongens meer in de leeftijd van "handmade kleding" maar voor jou en andere vast een goeie tip. www.stoerejongensstoffen.nl
    Succes en groet, ines (www.floorenmaud.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. @Ines: Ja die heb ik recent ook ontdekt! Merciekes.

    BeantwoordenVerwijderen