15 januari 2013

DIY cirkelsjaal

DIY Cirkelsjaal 1

DIY Cirkelsjaal 2

DIY Cirkelsjaal 3

DIY Cirkelsjaal 4

DIY Cirkelsjaal 5

DIY Cirkelsjaal 6

DIY Cirkelsjaal 7

DIY Cirkelsjaal 8

DIY Cirkelsjaal 9

DIY Cirkelsjaal 10

DIY Cirkelsjaal 11

Of hoe ik de sjaal toen maakte. Behalve dat het nu om een effen stofje ging dat een extraatje kreeg.

Er zijn uiteraard andere manieren om een eenvoudige cirkelsjaal te maken. Je kan gewoon twee lagen stof nemen, die op elkaar naaien, een keergat laten en dan alles doorstikken. Je sjaal heeft zo aan beide kanten hetzelfde uitzicht en er komt weinig gevouw aan te pas. Maar 't is crisis en kwalitatieve mooie stof heeft de neiging nogal duur te zijn dus neem ik 1 laag stof en werk ik rafelranden weg. Het is wat meer werk, dat wel.


Doe je het met een enkele laag let er dan wel op dat je een stof neemt die er aan de averechtse kant ook mooi uitziet en die licht genoeg is om te dragen. Al wil jij misschien wel een hele dikke wintersjaal, dat kan ook.

Ik gebruikte de vorige keer maar 50cm van de breedte. Dit keer de volledige breedte (110cm - de zelfkanten). Het werd een gezellig dikke sjaal.

Bron van inspiratie voor het potloodstempelen? Pinterest!

DIY Cirkelsjaal 12



13 opmerkingen:

  1. ziet er weer heel goed uit! als ik tijd heb...zal ik het ook eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik dacht heel even: oh nee, wat 'n werk, ze heeft de hele sjaal gestempeld... Ik was bijna opgelucht met het zien van die laatste foto :-).
    Annick

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wauw, mooi geworden met dat potloodgestempel erbij zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dankjewel voor de uitleg, nu ga ik mij er ook wel eens aan wagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schoon! Die laatste foto 'verkoopt' de sjaal helemaal, dat ziet er zo gezellig warm uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je kan ook de beide zelfkanten eerst op elkaar naaien dan heb je een soort tunnelcirkelsjaal, minder werk, langs alle kanten buitenstof te zien en dezelfde hoeveelheid stof nodig. Zo doe ik het toch altijd. Leuk gepimpt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi gemaakt! Dank voor de duidelijke tutorial!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ♥ die kleur! Zo mooi! En dank voor de uitleg, u spaart mijn brein een beetje en dat is altijd welkom :-).

    BeantwoordenVerwijderen