21 maart 2013

De onorthodoxe pyjama

De onorthodoxe pyjama-2

Dit weekend wordt druk. Te druk voor de jongens des huizes dus gaan die enkele dagen bij de grootouders doorbrengen. De ondernemer in mij vindt dat allemaal kunnen, de moeder in mij deed me nog snel iets voor hen maken, bij wijze van boetedoening of zo.

De onorthodoxe pyjama-4

Voor Thor haalde ik de Vikingstof boven die ik bij Bambiblauw vond en die zij heel lief tot bij mij in Gent bracht. Zondag vind je de Leuvense stoffenshop tijdens de Maakdag ook in het MIAT. Ik hoop dat ze veel van hun tricots meenemen want nu ik vandaag in de stretchstof vloog, heb ik zin in een grote hoop T-shirts en de voorraad gepaste stof is hier intussen serieus geslonken.

De onorthodoxe pyjama-3

Ik nam het standaard raglanpatroon, knipte daarvan voor- en achterpand doormidden en verlengde de zijnaden en die nieuwe middenvoor- en middenachternaad tot over zijn knieën. Ik stikte de nieuwe middennaden tot waar de pijpen moesten beginnen, de mouwen aan de panden, de binnenbeennaad en de zijnaden en tenslotte werden alle boordjes eraan gestikt.

De onorthodoxe pyjama-5

Er zit geen rits in, er zijn geen knopen te bespeuren. Ik wou snel iets in elkaar steken en bedacht dat hij er wel helemaal in kon via de hals. Hij doet dat ook, met gemak zelfs. Een onorthodox experiment. Na enkele keren dragen en wassen zal ik wel weten of de halsnaad het overleefd heeft of volledig uitgelubberd is. Mocht dat laatste het geval zijn dan verknip ik dat wel eens tot een shortje. Maar eerst geven we het een kans hé.

De onorthodoxe pyjama-1


25 opmerkingen:

  1. Leuke print :-) Wij verkopen de wenskaarten/posters van de leuke viking :-) Love it !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Idd, onorthodox. Maar daar hou ik wel van.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo'n koddiewoddie pyjama waar je helemaal kan inkruipen, daar droom ik ook nog af en toe van. Zo gezellig.
    De foto's zijn weer een plezier om naar te kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind 'koddiewoddie' het beste woord aller tijden voor deze pyjama :-)! Ik heb daar niets meer aan toe te voegen, buiten een mega glimlach.
      Annick

      Verwijderen
  4. Reacties
    1. Zo schonekes! En af en toe gewoon je eigen ding doen, leidt tot heel wat moois. Vooral blijven doen. Het leven is aan de durvers, isn't it?

      Verwijderen
  5. So awesome (comfy looking and great looking fabric)!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zulke toffe foto's, daar op die schommel van jullie! Ik vind het alvast knap dat het gehele kind door een halsopening past, dat doet mij een beetje denken aan het jeugdbeweging:kruip-eens-met-z'n-allen-door-een-krant-verleden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je kunt hem altijd nog doormidden knippen en een boord bij de broek en een boord onderaan het shirt maken. Maar zo is hij wel echt geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. leuk zeg!!!!

    www.mamajulesbrussels.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel erg knuffelbaar en comfortabel zo zeg!! joepie!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo schattig! En van een weekendje grootouders gaan ze niet wakker liggen, geniet van de Maakdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zalige pyjama! Ik wou dat ik terug kind was dat ik zo'n leuke pyjama's kon dragen! Al die vikingstofkes blijven mij bekoren!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zalige!
    Maak je me ook zo een pakje? Ik zie mijn chill-zondagen al helemaal voor me, in stijl in de zetel :).

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi en stoer. De eerste foto is erg tof.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ziet er knus uit, maar... hoe gaat dat dan als er dringend pipi gedaan moet worden? Bij die van mij zou het te laat zijn, peis ik...

    BeantwoordenVerwijderen