23 april 2013

Het experimenthemd

Het experimenthemd-1

Dat er ooit een Zonen 09 hemd komt, is een feit. Al zit het helemaal klaar in mijn hoofd, het effectieve patroon is niet voor morgen. Intussen gebruik ik nog steeds graag dit exemplaar en experimenteer daar dan wat mee. Voor dit hemd werd het voor- en rugpand van Ottobre's Apple als basis gebruikt, de rest werd aangepast of erbij getekend.

Het experimenthemd-2

Een kraag in twee delen.

Het experimenthemd-3

Een andersoortig zakje, dat ik nog wat ga verplaatsen. Op de foto's zie ik dat het wat te veel richting zijnaad staat.

Het experimenthemd-7

Lange mouwen met mouwsplit en manchetten die de volgende keer onderaan iets breder mogen zijn.

Het experimenthemd-5

Het experimenthemd-4

De stof komt van De Stoffenkamer en ik ben er zo wild van. De zoon eveneens, die zit wat in een roze fase. Ik weet dat zo'n bloemenweelde niet iedere zonenmoeder bekoort, maar zelf maak ik nog weinig onderscheid in meisjes- en jongensstoffen. Het gaat bij mij gewoon om iets schoon vinden of niet. Dat bepaalde prints of kleuren niet kunnen voor zo'n klein mannen vind ik niet. Eenmaal je die knop hebt omgedraaid en de zonen vinden het ok, dan komt er een wereld aan nieuwe mogelijkheden op je af. Het proberen waard. Ze worden er zeker niet minder stoer van...

Het experimenthemd-6


61 opmerkingen:

  1. Volgens mij was het dik in orde voor de zoon! ;-)
    Knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh zeer schoon! En terwijl ik de foto's bekijk hoor ik dat stemmeke in mijn hoofd "krijgen we daar dan eten ook mama?" :D zalig de vorige aflevering!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zonenstoffenseut zijnde zou ik het nooit of te nimmer uit de kast halen met een jongen in mijn hoofd, maar je hebt helemaal gelijk: hij krijgt helemaal niets vrouwelijks door dat hemd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O jee, deze bloemenweelde weet mij in elk geval te bekoren. Ik zou het Felix zo aantrekken.
    Superschoon, en knap van jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het staat hem goed. Dat stofke flateert hem.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Onze Lukas zou dit hemd zo aantrekken, die is helemaal zot van bloemen en roze. Maar ook wel van auto's en piraten hoor ;-) Dat gaat een supertof hemdje worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Maar zeg, zoooo schoon! En het gaat hem perféct!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echte mannen dragen bloemen. Ik vind het een superhemd!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bewijst hij daar zijn mannelijkheid op die eerste foto door push-ups te doen? ;-) Erg geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gust kiest ook roze en deze bloemen zijn geweldig schoon! Mij hoef je niet te overtuigen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind het zelfs een beetje stoer! Heel mooi! Vol verwachting voor het Mamasha-hemd!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super foto's, en wat een stoer mannetje heb jij rondlopen in huis! Heel mooi gemaakt, dit experiment.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig!! En dat stofje... zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig! Laat het patroon maar komen, al zit ik ook nog te wachten op een Jacob-broek voor mama's :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik denk dat de zoon dat zelf in geen geval zou willen aandoen, want voor meisjes. Maar hij wil ook helemaal geen hemden aandoen, dus die moeite mag ik mij ook besparen. Maar hij ziet er inderdaad niet minder stoer uit met bloemen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh, ik ben ook een zonenstoffenseut, bedenk ik me. Maar inderdaad zeg, zo mooi als hemd. En helemaal cool bij Thor!
    Trendsetter!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ik vind dat roos en bloemen kan voor jongens! :)
    unisex forever :p hehe

    http://mamajulesbrussels.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi! Stoer ventje in een schattig hemdje!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. zo'n kadetje, ik vind het wel iets hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Niet meteen het stofje dat ik zou kiezen voor een jongenshemd, maar ik moet je gelijk geven: het werkt wel! Hij staat er beeldig mee en toch ook stoer!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Za-lig!! Zo'n hemdje durf ik mijn zonen ook aantrekken! Prachtig stofke!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Unieke stofkeuze, maar zeer geslaagd! En die laatste foto is zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een prachtig hemd! heerlijk gewoon, zeker in dit prachtige stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Super! Hélemaal perfect voor Thor, dat stofje. Hier hangt ook zo'n te klein bloemenhemd in de kast. Eigenlijk voor meisjes, maar ik vond 't veel toffer voor jongens. De aanpassingen die je nog voorstelt, daar treed ik je ook in bij. Komt dik in orde, dat Zonen09-hemd! Count me in als 'tester' ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtige stof, ik ben er helemaal wild van!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Zo'n charmeur! En 't staat hem echt goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. woehoew! leve dat hemdje. Toen ik het begin van dat stofje nog geknipt zag vond ik al een winner en zie nu... Love it! En bij die laatste foto moest ik spontaan lachen!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Dé max ! (maar mijn eigen zonen overtuigen om bloemen te dragen is met tot nu toe nog niet gelukt ... jammer, zeker als ik dit zie !)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Waaw, superhemd, helemaal fan van! Ik zou het direct kopen voor mijn zoontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Cutie! Wat een schattig hemdje met een nog schattiger model in!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. super, en dat stofje kan zeker voor die stoere man van je :)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Prachtig hemd! Ik vind de keuze van de stof top. Ik kijk erg uit naar een hemd patroon van zonen09.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Moeders Mooiste24 april 2013 08:17

    Eén van mijn drie zonen heeft ook een roze periode gehad. En de middelste zit momenteel in een prinsessenfase. Ofwel is hij een prinses, ofwel Mega Mindy. Ik vind het ook een prachtig stofje voor een jongenshemd!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ohhh dat ziet er prachtig uit, maar het printje is ook wel heel erg leuk...
    kijk maar uit.... manlief wil straks ook een bloes.

    gr Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Prachtig! Hier ook helemaal weg van dat stofje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Geweldig! Mijne zoon droeg ook al bloemenhemdjes, ik vind dat ge gelijk hebt. Trouwens, de Apple van ottobre is ook de Beethoven uit diezelfde ottobre maar dan met lange mouwen en mouwsplit en manchet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En mocht die Ottobre niet gepikt zijn dan zou ik ook die patronen nog hebben... :-(

      Verwijderen
    2. Ik heb hier nog een hoop Ottobres liggen van DIJW...zit ie daar niet tussen? Welk nummer?

      Verwijderen
    3. Ge moogt de mijne altijd lenen hoor Sha!

      Verwijderen
  37. Zalig, dat stoere Thorreke! :D Als zonenmoeder pleit ik ook voor bloemen! Ik ben er alleszins ook wild van, van dat stofke. En ook van dat hemd! Goed bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. En die bloemen lopen zo schoon door op de rug, wowie. Laat hem maar bloeien, je kereltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. schoon, heel schoon, ben jaloers, vooral omdat mijn zonen geen KNOPen willen aan hun kledij.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Die kleinste van U, die blijft maar veranderen.
    Mocht ik een zoon hebben (zucht), dan zou ik er ook mijn hand niet voor omdraaien om die in een roze bloemenhemd te steken.
    Jani zou zeggen: well done ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  41. knap! die bloemen staan hem goed, dat ventje!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Ik vond dit hemd al geweldig vanaf de eerste foto! En bloemenhemden voor jongens? Helemaal akkoord!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. I loooove this shirt, I hope my kids will use something like that someday.
    I made a shirt using your tutorial. My pattern is from knippie but even with Google translator I couldn't understand too much. But your images are amazing and can finished my shirt thanks to you.;)

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Echt prachtig het eindresultaat? Hier zou de oudste zoon dat ook helemaal zien zitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. schoon zeg! effenaf! ben precies ook neig fan van de stof, ma laat me nu net gedacht hebben: neeeeeee nu koopt ge geen stof meer!... oh jee, ik voel het al komen... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Het is echt een schitterend hemd, en wat staat het hem goed!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Die foto's zijn echt om ter leukst, met zo'n model kan dat niet mislukken. Wat een zalige snoeten :) En die stoffenkeuze: ik vind het helemaal kunnen, maar paste dat zelf nog niet toe. Moet ik dringend wel eens doen, merci voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Allé zeg, gij genie! Het is echt de max!

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Natuurlijk kunnen bloemen, onlangs maakte ik voor mijn kleine kerel ook een (ok, wel blauw) bloemen-Beethoven-hemd. Ik vind het fantastisch staan. Heerlijk die stof van jou en het staat geweldig. Fijn dat ie hemdjes wil dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. I shared this in my KCW spring 2013 round up
    http://thecraftykitty.co.uk/2013/05/01/prefontaine-shorts-and-kcw-round-up/

    BeantwoordenVerwijderen